دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد موسسات بانکی

قسمتی از متن پایان نامه :

واکنش نادرست مدیر در روبرو شدن با تلاطم بازار

هر شرکتی با انتخاب‌های دشواری مواجه می گردد، به ویژه وقتی که اقتصاد با رکود مواجه می باشد یا بد‌تر از آن به حالت توقف می‌رسد. مجله بیزینس ویک، ده اشتباه فاحشی را که شرکت‌ها در کوشش برای رویارویی با اقتصاد دوره رکود یا متلاطم مرتکب می شوند، فهرست نمود.

این فهرست به مدیریت یادآوری می کند که توانایی نوآوری پایدار، یکی از معدود روش‌ها جهت حفظ مزیت رقابتی و جدا کردن خود از رقبا می باشد، مگر اینکه شرکت واقعا بخواهد با قیمت رقابت کند .ده اشتباه بزرگ در ارتباط با نوآوری که شرکتی می‌تواند در دوره تلاطم و آشوب مرتکب گردد:

  • اخراج کارکنان ماهر
  • کاهش هزینه‌های فناوری
  • کاهش ریسک
  • توقف توسعه محصولات جدید
  • اجازه هیات‌مدیره که مدیران‌عامل کاهنده هزینه‌ها را جایگزین مدیران عامل رشدگرا کنند
  • عقب‌نشینی از جهانی شدن
  • اجازه مدیران عامل برای تغییر نوآوری به عنوان راهبرد کلیدی
  • تغییر معیارهای عملکرد
  • تقویت سلسله‌مراتب به جای همکاری
  • عقب‌نشینی به درون شرکت.(کاس[1] و همکاران، 2010)

طبیعی می باشد که هنگام محدودیت، بودجه شرکت‌ها محافظه‌کار‌تر خواهند گردید، اما بنگاه‌هایی که ریسک‌گریزند، در توسعه محصول جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و پس نیاز به همکاری را مدنظر قرار نمی‌دهند و در نتیجه هنگامی که بازار به رشد و رونق برمی‌گردد، رقابت کردن برای آن‌ها دشوار می گردد. از طرف دیگر، شرکت‌هایی که در پژوهش و توسعه، و توسعه محصول جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، موقع رکود و بحران نیز به کسب درآمد خود ادامه خواهند داد.

در حقیقت، این شرکت‌ها فقط به کسب درآمد ادامه نخواهند داد، بلکه برندگانی هستند که همواره از دشوار‌ترین شرایط اقتصادی با موفقیت خارج می شوند و تقریبا همواره بر رقبای خود از نظر عرضه محصول یا خدمت جدید غلبه می‌کنند.(کندی[2] و همکاران، 2013)

یکی از اقدامات کلیدی که هر شرکتی می‌تواند در طول دوره تلاطم انجام دهد، پذیرش تفکر دوره دشوار می باشد. در دوره‌های دشوار، عملگرا‌ها حاکم می شوند. با دشوار شدن نتایج کسب‌وکار، افراد محیط اقتصادی نامطلوب را مقصر می‌دانند. اما حتی در سخت‌ترین شرایط نیز بعضی از رقبا از دیگران جلو می‌افتند. تنها راه برنده شدن، بهره گیری از فرصت‌ها می باشد: تصمیمات عملی و متفکرانه‌ای اتخاذ نمایید که به شرکت و محصولات شما شانس بقا و حتی رشد و گسترش را می‌دهد.(تراواتاناونگ[3] و همکاران، 2011)

[1] Cass

[2] Candi

[3] Terawatanavong

.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

  1. گسترش چهارچوب بازار محوری از طریق مطالعه سه هدف استراتژیک مشتری مداری، رقیب محوری وگرایش به نواوری
  2. برآورد اثر غیر مستقیم قابلیت های بازاریابی بر ارتباط میان اهداف استراتژیک و عملکرد
  3. مطالعه ارتباط اهداف ـ عملکرد استراتژیک در سطح مدیران شعب در موسسات بانکی
  4. مطالعه تأثیر تلاطم محیطی و ساختار سازمانی در اتخاذ اهداف استراتژیک